woensdag, februari 27, 2008

de aanleiding


Een krantenberichtje in de Gezinsbode van vanmorgen...a.s woensdag 5 maart: Aletta Jacobs-lezing in het Academiegebouw in Groningen. Aanvang 20 uur. door > Heleen Mees. De power feministe van het moment. En dan gaat er van alles rinkelen.

Haar boodschap; Het wordt tijd dat de vrouw eens echt gaat werken! Zij schrijft columns voor de NRC en heeft het boek geschreven WEG MET HET DEELTIJDFEMINISME!
Over vrouwen, ambitie en carrière. En ja, dit is het ene uiterste
Daarnaast is ze actief voor woman on the top en is ze werkzaam als EU-adviseur in New York.
(leuk detail; geen man, geen kinderen...)
En dan is er de andere kant...
Beatrijs Smulders en haar pleidooi voor een babysabbatical
Ook ben ik benieuwd naar dit boek nu ik op haar website hierover heb gelezen.
De Fluwelen Golf en de Zwarte Hond’ Nederlandse uitgave, Amsterdam
- mei óf september 2008 > sexualiteit, verantwoordelijkheid nemen voor je eigen lichaam en moederschap en emancipatie.

Dan gaan mijn gedachten verder en beland ik op beperkt houdbaar van Sunny Bergman en haar plannen voor een nieuwe documentaire The importance of being sexy!

Dat brengt me weer in mijn realiteit. Aan het werk. Nu nog in de avonduren (mijn ideale combinatie met het moederschap op dit moment...al schiet manlief er wel eens bij in!) om een workshop over Vrouwelijkheid voor te bereiden samen met Yvonne & Ellen!

Wat voor mij geldt, geldt niet voor een ander. Keuzes maken. Ervaar je hierin problemen dan is er altijd nog de IK BEN MOEDER groep! {reclame}
Ik vraag me werkelijk af...hoe doen wij dit met z'n allen...moeder zijn, vrouw zijn, vriendin zijn, etc. We hebben keuzes te maken en dan valt het oordeel. Is het goed of fout? Zullen we die gewoon vergeten. Het is een keus voor jou op dat moment.
Wat een pleidooi...nu tas in pakken en op naar Stockholm!
ok nog een nachtje slapen.
PS de lezing heeft wel mijn aandacht. Valt het samen met de laatste lezing sprookjes en kinderen....OOOOOHHHHH...ik moet kiezen.....

Geen opmerkingen:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...