dinsdag, januari 09, 2007

2007


Ten eerste;
Het nieuwe jaar is begonnen. Al bijna 2 weken, waarvan 1 ziek.
Maar een nieuw jaar brengt ook weer veel nieuws met zich mee. Goede voornemens...
Ik kan dat nl. niet goed. (zie siepsfabriek jan.2006...het jaar is voorbij en de fabriek is nog maar half open) Maar toch, ik geef niet snel op en dit jaar heb ik er toch weer een!
Later meer hierover. Nu dit:

Borstvoeding voorwaarde voor een gezond leven
Het eerste jaar na de geboorte is voor werkende moeders vaak een ware uitputtingsslag. Moeders en baby’s krijgen té weinig rust en moeten hun kind te snel naar de crèche brengen. Hierdoor mislukt de borstvoeding veel vaker dan nodig. En dat terwijl een veilige hechting tussen moeder en kind in het eerste jaar juist hét fundament is voor een gezonde samenleving! Na zes maanden geeft nog maar 20% van alle moeders hun kind de borst, terwijl langdurige borstvoeding toch preventief werkt voor allerlei aandoeningen. De WHO ziet borstvoeding dan ook als dé voorwaarde voor een lang en gezond leven! Kinderen zijn het goud van de toekomst, die moet je in het eerste jaar koesteren en niet met het badwater van de vrouwenemancipatie ‘weggooien’!

http://www.babysabbatical.nl/index.html

Voor mij een heel grote stap; stoppen met borstvoeding geven. Helemaal wanneer ik bovenstaand lees. Ot is ondertussen 7 mnd en behoor ik tot de 20%, maar nu...
Een mond vol tanden ('t zijn er al 6!) en veel aandacht voor de omgeving. Meer ruimte voor mijzelf (ai) Het eerste loslaten komt ook ons leven binnen en ik weet dit komt nooit meer terug.....Ik ga er nog maar eens een nachtje over slapen of heb ik werkelijk het besluit genomen?

Geen opmerkingen:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...