dinsdag, december 12, 2006

boer & boerin


Vroeger kwam ik bijna elk weekend bij mijn pake & beppe op de boerderij. Maakten we soep in lege blikken. Bij het kreupelhouten bruggetje. De tunnels op de hooizolder en de jonge poesjes daarin verstopt. De dikke stier in zijn aparte hok, daar durfde ik haast niet langs te lopen!
Nee, nu kom ik niet meer op de boerderij, maar goh, nu ik zelf kinderen heb, mis ik het.
In 1993 ontmoette ik Martine, samen gingen we naar de kibboets in Israel, met nog meer dutch-girls...en nu, een maand geleden hebben we weer contact gehad, via de mail. We gaan elkaar vast nog eens ontmoeten. En ja...Martine woont op een boerderij! Wie weet, al lees ik op haar site dat de koeien tegenwoordig gemolken worden door robots!!!
Dat is echt anders dan pake op zijn 1-pootige krukje in de groene keet in het land....

www.ikbenboerin.nl

Geen opmerkingen:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...