zondag, november 09, 2008

unbeschreiblich weiblich


Cindy Sherman

Gisteren onze eerste dag vrouwelijkheid met 5 vrouwen beleefd!

In de jaren 70 hield de duitse punk-zangeres Nina Hagen een lofzang op de onafhankelijkheid en vrijheid van de vrouw. In haar ogen diende de vrouw zich niet conformeren aan welk door de maatschappij gevormd verwachtingspatroon dan ook.
Het nummer werd en wordt gezien als een ode aan de identiteit die vrouwen zelf willen ervaren. (uit: Noorderlicht tentoonstelling/Unbeschreiblich weiblich)

En nu...?

Vrouwelijkheid ervaren is voor mij, meer dan alleen een mooie jurk aan trekken.
Het is ook voelen wat die jurk met mij doet.
Het is ook het gevoel van verleiden, misleiden en sensueel zijn. Dat is voor mij ookbvrouwelijkheid. Zelfbewust, zonder er een spelletje van te maken.
Maar dat vind ik wel heel spannend.

En natuurlijk creativiteit en choas...wat deze 2 betreft ben ik vrouwelijkheid ten top!

Wat is vrouwelijkheid voor jou?






------------------------------------------------------------------------------------------------------

Cindy Sherman >> stereotypering van de vrouw
Arnoud Bakker >> spannende fotografie voor mij
(ik ben wel nieuwsgierig naar zijn beweeg redenen...)
Nina hagen >>



4 opmerkingen:

sanneke zei

Je omschrijving kon die van mij zijn. Alleen misleiden, dat kan ik niet, ik ben tamelijk direkt in wat ik wil. Een mooie jurk? Ja! Sexy lingerie? Ja! Rode lippen? Ja!
Ik vind het heerlijk te merken dat ik mijn man nog steeds helemaal in kan pakken met mijn vrouwelijkheid. Ook nu we 12 jaar, 3 kinderen en een handicap verder zijn.

Romantisch zijn is niet in het pakketje 'vrouwelijk zijn' voor mij terecht komen. 'Je bent zwoel en sensueel, maar romantisch, nee.', zei Rinke laatst nog.

woord van de dag

duckie: een rubbereendje of een meisje op de leeftijd dat je je nog net niet tot zwaan ontpopt.

sanneke zei

Sorry hoor, ik moest echt nog even een woordje komen doen.

begrater: iemand die visgraten terug in de visfilet stopt voor een 'authenticiteitsgevoel', zodat je je tenminste nog ouderwets kunt verslikken in een stukje Iglo visstick.

Simone zei

@sanneke; leuk, gezellig dat je nog even komt buurten....

Fine Little Day zei

That Sherman photo, cool.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...